Βιβλίο «Κοιμήσου παιδί μου»

στις

Ο λόγος σήμερα για ένα πολυσυζητημένο, και δίκαια, βιβλίο. Αν είσαι γονιός και έχεις πρόβλημα με τον ύπνο του παιδιού σου αποκλείεται να μην έχεις ακούσει για το «Κοιμήσου παιδί μου».
Ναι, ήμουν και εγώ από αυτούς τους κακόμοιρους γονείς που έδινα μάχη για να κοιμίσω το παιδί μου. Για την ακρίβεια, όταν ερχόταν η ώρα του ύπνου, άρχιζε το κλάμα, το κούνημα πέρα δώθε μέσα στο δωμάτιο, άλλες φορές την έβαζα στο καρότσι και τη κουνούσα, άλλες στην αγκαλιά μου… και το αποτέλεσμα ήταν να την παίρνει ο ύπνος από το κλάμα και την εξάντληση. Την έβαζα στο κρεβάτι και μετά από 1 ώρα ξυπνούσε και πάλι από την αρχή. Στη διάρκεια της νύχτας ξυπνούσε ανά 2 ώρες. Τις περισσότερες φορές πίστευα ότι πεινάει για αυτό κλαίει. Αυτό, μέχρι που έφτασε 7 μηνών, όπου και ξεκινήσαμε, για τα καλά, τις στερεές τροφές, και το ενδεχόμενο να πεινάει, και να ξυπνάει, έληξε μια και καλή. Οπότε και αποφάσισα ότι όλο αυτό έπρεπε να αλλάξει για το καλό όλων μας.
Στα δικά μου χέρια το «Κοιμήσου παιδί μου», έπεσε, όταν πολυαγαπημένο μου πρόσωπο μου το σύστησε. Αν εξαιρέσεις, όλη τη παραπληροφόρηση που υπάρχει για το συγκεκριμένο βιβλίο, και που στην αρχή με έκανε να είμαι δύσπιστη, το διάβασα σχεδόν με μια ανάσα. Τέτοια ήταν η απελπισία μου να μάθω στο παιδί μου να κοιμάται σωστά.
Το βιβλίο μιλάει για μια συγκεκριμένη «σκληρή» κατά πολλούς ρουτίνα, που πρέπει να ακολουθήσεις, και σου υπόσχεται ότι σε λιγότερο από 7 ημέρες το παιδί σου θα μάθει να κοιμάται 1ον) μόνο του 2ον) ολόκληρη τη νύχτα και 3ον)σωστά.
Δεν θα αναλύσω τί ακριβώς προτείνει ο συγγραφέας Εδουάρδ Εστιβίλ, και ειδικός στις διαταραχές ύπνου, γιατί φοβάμαι να μην γράψω κάτι που δεν ισχύει. Θα σου περιγράψω όμως, τη δική μου εμπειρία.
Διαβάζοντας το βιβλίο, μου φάνηκε αρκετά απλή μέθοδος. Με λίγα λόγια λέει ότι για να μάθει το παιδί σου να κοιμάται μόνο του, στο κρεβάτι του, και χωρίς διαταραχές μέσα στη νύχτα, ο μόνο τρόπος είναι να το αφήσεις να κλάψει.
Στην αρχή θα κλάψει πολύ, και ναι, η αλήθεια είναι ότι έκλαψε. Έκλαψε συνεχόμενα για 20-30 λεπτά. Αργότερα πιο λίγο και σταδιακά θα σταματήσει. Δηλαδή, θα μου πείς, ότι είναι απλή μέθοδος να αφήσεις το παιδί σου να κλαίει μόνο του, άκαρδη μάνα, και να μην το πάρεις αγκαλιά; Δεν είναι ακριβώς έτσι. Κατά διαστήματα μπαίνεις στο δωμάτιο, του μιλάς για να ηρεμήσει, και βγαίνεις. Σίγουρα θα ξανακλάψει, και εσύ θα ξαναμπείς να το ηρεμήσεις και πάει λέγοντας. Όλο αυτό θα ακολουθηθεί πιστά, με διαφορετικούς χρόνους κάθε φορά. Εγώ λοιπόν, το ακολούθησα πιστά, δεν παρέκλινα ούτε μια φορά, πολύ σημαντικό, και μέσα σε 3 μέρες η μικρή μου έμαθε να κοιμάται μόνη της, στο κρεβάτι της, και το πιο σημαντικό χωρίς να ξαναξυπνήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Τη πρώτη νύχτα που κοιμήθηκε χωρίς κλάματα, και συνεχόμενα για 7 ώρες, δεν μπορούσα να το πιστέψω. Κάθε βράδυ μετά από αυτή τη πρώτη νύχτα, πίστευα ότι ζω σε ένα όνειρο, και ότι κάποια στιγμή θα γυρίσουμε στα παλιά. Όμως αυτό δεν έγινε ποτέ ξανά. Μέχρι σήμερα που είναι σχεδόν 4 χρονών.
Τα παραπάνω είναι πολύ λίγα σε σχέση με ότι σου μαθαίνει η ανάγνωση του. Προσωπικά, μου άλλαξε τη ζωή. Χωρίς υπερβολές, γιατί για εμένα ο σωστός ύπνος, ειδικά του παιδιού μου, είναι τόσο σημαντικός όσο και να τρώει το φαγητό του.

Λοιπόν Hot or Not?
ΚαραΗΟΤ!!!!!!!!!!!!

love xoxo

Σχολιάστε

